Seszele

Spis treści

02-12-2015

Seszele, film z podróży

Oferuję film w jakości UHD. Czas  22 minuty.

01-10-2013

Seszele, galeria zdjęć

To wyspiarskie państwo na Oceanie indyjskim, odwiedziłem z małżonką we wrześniu 2 013 r. Pojechaliśmy odpocząć  na to miejsce , które miejscowi nazywają … rajem. Byliśmy na największej wyspie Mahe. Nie jest to miejsce tanie, bo to i lot trwający naście godzin, a potem koszt hotelu i … wyżywienie. Jadącym moim śladem podpowiadam po krótce: wiz nie ma, wymianę pieniędzy można zrobić na lotnisku, ale i w wielu innych miejscach, sklepach itp. Chyba najładniejsza plaża jest na Beau Vallon, piasek, i ten piękny szafir prawie po horyzont… Hotele można zdobyć w cenach od 15 do … 300 EUR za pokój 2 osobowy (podaję ceny najniższe). Taksówka z lotniska (spytaj w twoim hotelu ile powinieneś zapłacić). Kursują tez autobusy (w dzień-cena stała=  5 miejscowych=ok.0,33 EUR, niezależnie od długości trasy). Na inne wyspy można polecieć z lotniska krajowego. Zrobiliśmy dwie wycieczki. Możesz sam zamówić sobie wycieczkę na pobliskie 4 wysepki- zapłacisz połowę tego co oferują biura w hotelach. My kupiliśmy bilety na łódkę, w kawiarni na przystani , w stolicy Viktorii. Druga wycieczkę dookoła wyspy Mahe odbyliśmy autobusami publicznymi (9 busów-cały dzień. Cena 9x 0,33 EUR/osobę (zamiast 100-120 EUR oferowane przez organizatorów turystyki w hotelach-biurach). Można również  ponurkować- koszt jednego zejścia pod wodę bez własnego sprzętu ok. 90-100 EUR. Rafa podobna do tej w Morzu Czerwonym, ale … ryby większe. Trzecia wycieczka odbyła się do sąsiedniego archipelagu Seszeli do Grupy Amirantes- odwiedziliśmy kolejna rajską wyspę Desroches. Zapraszam do obejrzenia kilkunastu zdjęć.